תוכן העניינים

כל מה שרציתם לדעת על ברזים חשמליים – סולונואידים

מערכות השקיה הן פריט חובה בכל חצר או גינה בימינו. המטרה הברורה של המערכות האלו מאז ועד היום, היא לספק לצמחים, לפרחים ולמשטחי הדשא את כמויות המים הדרושות להם בקלות וביעילות – ללא צורך בהשקייה ידנית של כל צמח בנפרד. מערכות השקיה אינן המצאה של השנים האחרונות, גם אם ברור שהאופן שבו מבצעים את המלאכה כן עשוי להיות מושפע מנפלאות הטכנולוגיה. כאן בדיוק נכנסים לתמונה הברזים החשמליים, הסולונואידים, שמשפרים את יעילות ההשקיה בצורה דרסטית.

מה עושים הברזים החשמליים?

ברזים חשמליים מהווים חלק הכרחי ובלתי נפרד כיום ממערכות השקיה מהדור החדש: מערכות אוטומטיות להשקיה, מערכות השקיה עם טפטפות וכן הלאה. חשיבות תפקידם של הבזרים החשמליים לרוב נסתר מבעלי הגינה כיוון שאינם בולטים לעין, אבל מנגד, ההשקיה כשהם אינם קיימים או אינם מתפקדים כראוי הופכת למשימה מורכבת מאוד.

באמצעות הברזים הממוחשבים, מתקיימת תקשורת בין הרכיבים השונים של המערכת. תוכנית ההשקיה נשלטת על ידי מחשב שמחברים אל הסולונואידים, אשר הם אלה ששולטים על הפתיחה של זרם המים. חשוב להדגיש בנקודה הזו שיש כאן צורך במספר פעולות הכנה וכן בהתקנה מקצועית של המערכת (בהמשך נרחיב על הנקודה הזו) כדי שזו תפעל כראוי ובמרווחי הזמן הרצויים.

אז איך בוחרים?

ידועים כיום סוגים שונים של סולונואידים, כך שצריך לחשוב במעמד ההתקנה של המערכת מהו סוג הברז שזקוקים לו. ראשית, יש לראות למה בדיוק מתאימים הברזים, כאשר יש דגמים אידיאליים עבור צינורות בקטרים שונים, מים, שמנים, קיטור וכיוצא בזה חיוני שהברזים יעבדו היטב עם הרכיבים האחרים של מערכת ההשקיה. יש לראות בהמשך לכך מהי הטמפרטורה המקסימלית של הברזים החשמליים, באיזה לחץ הם יכולים לעמוד ומהי שיטת ההפעלה שלהם.

הבעיה היא שהנתונים הטכניים האלה אינם אמורים להגיד יותר מדי למי שאינו בא מהתחום, גם אם יש לו גינה וידע בסיסי יחסית לגביה. לכן, המלצה מועילה מאוד היא לפנות לגורמים הפועלים בתחום המקצועי הזה לקבלת ייעוץ והכוונה, תוך "תרגום" מאפייני הגינה וצורכי ההשקיה שלה לכדי פרמטרים מובחנים של מערכת ההשקיה ושל הברזים המהווים חלק ממנה.

חשוב לשים לב לא רק לסוג הברזים החשמליים שבוחרים, אלא גם לזהות החברה שעומדת מאחוריהם: הן החברה המייצרת והן החברה המשווקת והמתקינה את המערכות הללו. הסיבה היא שכמו כל מכשיר טכנולוגי, גם כאן קיים תמיד סיכוי (לא גבוה מדי כיוו שמדובר במוצר שאיננו מורכב מבחינה טכנולוגית) לתקלות המצריכות פתרון מהיר על ידי בעלי מקצוע. מומלץ לברר מה המענה שתעניק החברה במקרים מהסוג הזה, האם הם מכוסים במסגרת האחריות (מבחינת משך הזמן והמקרים המכוסים בה) ומהן ההתחייבויות של החברה לגבי זמן המענה לקריאת הלקוחות.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email