תוכן העניינים

מחשבי השקיה – כל המידע!

מחשבי השקיה מיועדים למתן השקיה אוטומטית סדירה לגינה .באמצעות המחשב אנו למעשה מווסתים בצורה מדויקת  את כמות המים אשר יקבל הצמח, ע"י כך אנו נותנים לצמח את כמות המים האופטימלית לה הוא זקוק וזאת ללא בזבוז מים מיותר הבא לידי ביטוי על ידי השקיה ידנית  באמצעות צינור.

איך המחשב פועל-

מחשב ההשקיה מורכב למעשה משתי יחידות עיקריות:

1.       יחידת הבקר- זוהי יחידת התכנות בה קובעים את אופן ההשקיה קרי, קביעת ימי ההשקיה (באילו ימים יפתחו המים) , קביעת שעת ההשקיה (באיזו שעה יפתחו המים), קביעת משך ההשקיה (לכמה זמן המים יפתחו)

2.       יחידת הברז החשמלי- יחידת הבקר למעשה בהתאם לתוכנית שנקבעה לה מעבירה זרם חשמלי לברז חשמלי אשר מחובר אליה באמצעת חוטים וגורמת לפתיחת הברז, בעת סגירת הברז תבצע למעשה יחידת הבקר את הפעולה ההפוכה.

סוגי המחשבים-

1.       מחשבי קו 1 מופעלי סוללה-

מחשב השקיה חד קווי משמש למתן השקיה אוטומטית לקו השקיה יחיד בגינה. באמצעות המחשב אנו למעשה מווסתים בצורה מדויקת  את כמות ההשקיה אשר יקבל הצמח, ע"י כך אנו נותנים לצמח את כמות המים האופטימלית לה הוא זקוק וזאת ללא בזבוז מים מיותר הבא לידי ביטוי על ידי השקיה באמצעות צינור.

מחשבי השקיה חד קווים משמשים בדרך כלל לאזורי השקיה קטנים הנמנים עם צמחיה אחידה המצריכה ספיקה זהה של מים. לדוגמא- אזור הנמנה אך ורק עם עציצים.

סופר לנג משווקת את מיטב מחשבי ההשקיה החד קווים המיוצרים על ידי 2 חברות ישראליות: חברת נטפים וחברת גלקון.

 תקופת האחריות למחשבים אלו היא בת שנה כאשר השירות למחשב נעשה בסופר לנג.

2.       מחשבי השקיה רב קווים מופעלי חשמל –

מחשבי השקייה רב קווים המופעלים באמצעות מתח חשמלי של 220 וולט ומיועדים להשקיית גינה בה קיימים מספר סוגי צמחיה המצריכים השקיה בספיקות מים שונות. מחשבים אלו קיימים במספר גרסאות כאשר השוני בין כל גרסה הוא בכמות הברזים החשמליים עליהן המחשב יכול לשלוט. קיימים מחשבים רב קוויים חשמליים השולטים ב- 2 קווים , 4 קווים, 6 קווים, 8 קווים, 9 קווים, 12 קווים וכו'.  מחשבים אלו מופעלים על ידי שנאי המתחבר לשקע חשמלי.

יתרונות:

  • כתוצאה מהפעלת המחשב ע"י מתח חשמלי גבוהה ניתן למקם את הברזים החשמליים במיקום רחוק מהמחשב.

חסרונות:

·        על מחשב ההשקיה להיות במקום מוגן מים ולחות.

·        במצב של הפסקת חשמל המחשב אינו יכול לעבוד בניגוד למחשבים רב קווים מופעלי  סוללות אשר אינם תלויים במקור מתח.

3.       מחשבי השקיה רב קווים מופעלי סוללות –

מחשבי השקייה רב קווים מופעלים באמצעות סוללה בעלת מתח של 9 וולט ומיועדים להשקיית גינה בה קיימים מספר סוגי צמחיה המצריכים השקיה בספיקות מים שונות. מחשבים אלו קיימים במספר גרסאות כאשר השוני בין כל גרסה הוא בכמות הברזים החשמליים עליהן המחשב יכול לשלוט. קיימים מחשבים רב קוויים חשמליים השולטים ב- 2 קווים , 4 קווים, 6 קווים, 8 קווים, 9 קווים, 12 קווים וכו'.

יתרונות-

·        מחשבי השקיה רב קווים המופעלים באמצעות סוללה מוגני מים ושמש כך שניתן למקם את המחשב בחוץ ללא צורך בהגנה נגד מים ושמש.

·        מחשבי השקיה רב קווים המופעלים באמצעות סוללה אינם תלויים במקור מתח חיצוני.

·        טיפ- הקפידו להחליף את סוללות המחשב בכל תחילת עונת השקיה על מנת למנוע פגיעה בתפקוד המחשב.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email