תוכן העניינים

שומרים על השקיית הגינה גם בקיץ

הקיץ הישראלי ממושך ומחייב אותנו להשקות את הגינה ואת הצמחים כדי למנוע את התייבשותם ואת נבילתם. אם בעבר היה נהוג להשקות את הצמחים בגינה באמצעות צינור השקיה ארוך, הרי כיום הגינון המודרני והמתקדם מבוסס על התקנה של מערכות השקיה אוטומטיות בעלות מחשב איכותי.

בשוק קיים מגוון רחב של מערכות השקיה אוטומטית ביתית במחירים משתלמים ושווים לכל כיס. חשוב לדעת כי  מערכת השקיה חוסכת משמעותית גם בכמויות המים מאחר שההשקיה מבוקרת ומותאמת באופן מושלם למיקום הצמחים בגינת הנוי, לסוג הצמחים והקרקע ולפרמטרים נוספים.

שומרים על הגינה והצמחים גם בעונה החמה

אומנם אנו מוצפים בפרסומות המספרות כי ישראל הולכת ומתייבשת, אך לאחר ההשקעה העצומה בגינת הנוי שלנו, גינה המהווה מעין פיסת גן עדן עבורנו, אנחנו רוצים לשמור על המראה שלה גם בעונה החמה. כמובן שברצוננו לחסוך בהוצאות ובעלויות המים, ורובנו מעדיפים מערכת בעלת מחשב השקיה בגלל נוחות התפעול ובגלל יתרונות רבים נוספים.

חשוב לדעת כי השקיית הגינה בקיץ משתנה בהתאם לסוג הקרקע והצמחייה, וישנם פרמטרים נוספים המשפיעים על ההשקיה; למשל האם הגינה מוצלת רוב שעות היום או האם הצמחים חשופים לשמש היוקדת מעל, גיל הגינה, גידולים מיוחדים כמו גינה אורגנית, שעות ההשקיה וכדומה. מטבע הדברים, צמחים שונים זקוקים לתדירות השקיה אחרת ולכמויות מים שונות, כמו כן חשוב לקבוע מראש מהן שעות ההשקיה, ואף על פי שרבים סבורים כי יש להשקות את הגינה בקיץ רק בשעות הלילה כדי לחסוך במים, המומחים טוענים כי כדאי להשקות את הצמחים בגינה לפני שהשמש עולה מעלה, מאחר שכך מונעים הִתרבות של מזיקים שונים האוהבים אדמה לחה וסביבה רטובה.

בחירת מערכת השקיה לגינה הפרטית

מומלץ לרכוש ולהתקין מערכות השקיה כבר בשלב תכנון גינת הנוי הפרטית, כך אין צורך לחפור ולעדור באדמה, ולעקור צמחים, כדי להניח צינורות ולהעביר טפטפות. במידה שיש מדשאה בגינה חשוב להוסיף למערכת מתזים יעילים ואיכותיים לפיזור אחיד של המים ולכיסוי כל חלקי המדשאה. אם שותלים דשא חדש יש להשקות אותו בקיץ  4-3 פעמים ביום במשך שבועיים, ולאחר מכן להשקות לפנות בוקר פעם ביום. בתום ארבעה שבועות, ניתן להסתפק בהשקיה פעמיים בשבוע.

הפתרון המומלץ להשקיית הגינה בקיץ הוא באמצעות מערכת השקיה אוטומטית. כך אין צורך להשקות באמצעות צינור מים, לא שוכחים להשקות את הצמחים, ומספקים לצמחים מים בכמויות מדודות ובהתאמה מושלמת לסוג הצמחייה והעצים. מערכות השקיה מומלץ לבחור לאחר ייעוץ מקצועי ובהתאם לצורך ולמגבלות התקציב. זו השקעה חד פעמית לטווח ארוך, ומחזירים אותה בזכות החיסכון במים. כמו כן, בדרך זו לא שוכחים להשקות את הגינה בימים החמים, ואפשר לצאת לחופשה ארוכה ללא חשש.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email