תוכן העניינים

שאלות ותשובות – מכסחות דשא

איזו מכסחת מומלצת לגינה גדולה?

לגינה ענקית ניתן לבחור בין מכסחת דשא ידנית למכסחת דשא נטענת. מכסחת דשא נטענת לא זקוקה לכבל חשמלי ועובדת על סוללה נטענת, אותה מטעינים בעמדת טעינה בגינה. מכסחת ידנית היא מכסחת שמצריכה כוח פיזי כיוון שהיא עובדת בדחיפה, אך מצד שני אין לה מנוע שמתחמם והיא לא תלויה בכבל חשמלי או בסוללה.

האם עדיף מכסחת ידנית או חשמלית?

הבחירה תלויה בגודל הגינה שלכם, במחיר אותו אתם מוכנים להשקיע וגם בנוחות. מכסחת דשא ידנית פועלת בעזרת דחיפה, כך שבכל תזוזה של המכסחת – ישנה תנועה של הסכינים שחותכים את הדשא. מכסחת ידנית לא תלויה בכבל חשמל ואין סכנה שהמנוע שלה מתחמם בגלל השמש הקופחת. היא גם זולה יותר. היא מתאימה לגינות בכל גודל, אך ככל שהגינה גדולה היא תצריך מכם מאמץ.

מהם היתרונות במכסחת דשא רובוטית?

מכסחת דשא רובוטית היא מכסחת שפועלת לבדה, ללא צורך באדם שיוביל אותה, ולכן מתאימה לאנשים בעלי גינות גדולות ולאנשים עסוקים, ואף לעסקים כדוגמת גני אירועים. לפני ההפעלה יש צורך להציב לה גבולות גזרה, לדוגמה באמצעות חוט שמסמן את השטח. מכסחת דשא רובוטית מסוגלת לכסח מדשאות בגודל של עד 30 קמ"ר.

איך פועלת מכסחת דשא?

בתחתית מכסחת הדשא, בין אם היא ידנית ובין אם חשמלית, ישנם להבים בגבהים שונים. עם כל תנועה של מכסחת הדשא קדימה או אחורה זזים הלהבים ויוצרים תנועת חיתוך. המכסחת מאפשרת לקבוע את גובה הקיצוץ של הדשא, כך שיש באפשרותכם לבחור בדשא מקוצץ ממש כמו שטיח, או לחלופין בדשא מעט יותר גבוה ורך.

מהו אורך הכבל של מכסחת חשמלית?

האורך המקסימלי של רוב מכסחות הדשא עומד על 20 מטר, וזה אורך כבל שמתאים לגינות גדולות. עם זאת, אם אתם זקוקים לכבל ארוך יותר, למשל במקרה של גינות המשמשות לאירועים או גינות פרטיות גדולות במיוחד, יש באפשרותכם לרכוש כבל מאריך, או פשוט לבחור במכסחת ידנית, רובוטית או נטענת.

איזו מכסחת דשא מתאימה לגינה קטנה?

לגינה קטנה מומלץ לבחור במכסחת דשא ידנית. ניתן לשלוט באמצעותה על השטח בצורה מדויקת יותר, הפעולה לא תצריך מאיתנו מאמץ גבוה בדחיפה של המכסחת והמחיר יענה על המטרה שלנו.

האם מכסחת דשא מכילה את הדשא שקיצצנו?

חלק ממכסחות הדשא מכילות תא אליו מגיע הדשא המקוצץ. תא זה יכול להכיל עשרות רבות של ליטרים. ישנן מכסחות דשא, בעיקר הפשוטות, שפולטות את הדשא המקוצץ החוצה תוך כדי הקיצוץ, מה שיצריך אחר כך לעבור עם מגרפה או מפוח כדי לאסוף אותו.

עד כמה משקל המכסחת חשוב?

משקל המכסחת חשוב על מנת לעבוד עם המכסחת באופן נוח, החל בהרמה שלה בעת הצורך ועד לדחיפה באמצעות הידיים. מומלץ לשאוף למכסחת קלת משקל וכ"ס המתאים לצרכים שלכם, במיוחד עם מדובר במדשאה גדולה.

איך שומרים על מכסחת דשא?

כדי לשמור על אריכות החיים של מכסחת הדשא שלכם חשוב לנקות אותה בסיום שימוש משאריות של דשא ואדמה שסביר להניח נכנסו בין החריצים. אין להניח אותה תחת השמש הקופחת, בפרט אם היא מכסחת דשא חשמלית או עובדת על סוללות. התחממות יתר מסוכנת. בסיום השימוש מומלץ לכסות את המכסחת ולהציב במקום יבש.

האם ניתן לכסח דשא רטוב?

ברמת העיקרון ניתן לכסח דשא רטוב, אך זה לא מומלץ כיוון שעלי הדשא הרטובים נדבקים ללהבים ומפריעים למכסחת לבצע את העבודה בצורה יעילה. מומלץ לעבוד על כיסוח דשא כשהוא יבש.

איך לבחור מכסחת דשא?

הבחירה במכסחת דשא צריכה לקחת בחשבון נתונים שונים כדוגמת גודל הגינה והטופוגרפיה שלה, תנאי העבודה הרצויים מבחינתכם והתקציב שעומד לרשותכם. מחיר מכסחת דשא נע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים.

מה ההבדל בין מכסחת דשא מתנייעת למכסחת דשא נדחפת?

מכסחת דשא מתנייעת היא מכסחת דשא בעלת מנוע, כלומר מכסחת חשמלית, נטענת או רובוטית, ואילו מכסחת דשא נדחפת היא מכסחת דשא שעובדת באמצעות דחיפה, כלומר מכסחת ידנית.

כמה הספק מנוע אני צריך למכסחת שלי?

רוב מכסחות הדשא מתחילות מהספק של 1000 ואט ועד להספק של 9 כ"ס. מכסחת דשא בהספק של 1000 ואט היא הזולה ביותר, ויכולה לכסח שטחים של עד 100 מ"ר. מכסחת דשא בהספק של 6 כ"ס, לדוגמה, יכולה לכסח שטחים ענקיים של 1,000 מ"ר ויותר.

האם מכסחת דשא מרעישה?

מכסחת דשא ידנית, מטבע הדברים, אינה מרעישה. בקרב מכסחות הדשא הפועלות על בסיס מנוע ישנן מכסחות רבות שקטות, שנועדו לגינות פרטיות שחולקות, לדוגמה, חומה עם השכנים או שחלונות הדיירים פונים לכיוון הגינה. אם הפעלת המכסחת עלולה להפריע לשכנים או לבני הבית, כדאי לחפש אחר מכסחת שקטה.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email