תוכן העניינים

עבודה בטוחה עם מסור שרשרת

רכשתם מסור חשמלי לגינה? מעולם לא עבדתם עם מסור חשמלי ואתם תוהים מהי צורת העבודה הנכונה ובעיקר מהי צורת העבודה הבטוחה? אם כן, הנה מדריך קצר שיסביר לכם כיצד לעבוד בצורה בטוחה עם כל מסור שרשרת וגם כיצד לשמור עליו לאורך זמן.

לפני שמתחילים לעבוד – שימו לב

יש לכם מסור שרשרת? לפני שאתם מתחילים לעבוד איתו, ובעיקר כדי שתוכלו לשמור עליו לאורך זמן, ודאו שמיכל השמן מלא. השמן שבמיכל המסור דואג לקרר את להב המסור כשהוא עובד ומונע חימום יתר של המנוע וגם עומס יתר שעשוי להזיק לו ככל שחולף הזמן. כדי לבדוק זאת, הפעילו את המסור מול משטח מסוים ובחנו האם אפשר לראות את השמן על גבי להביו של המסור. אם השמן מותז החוצה, הדבר תקין.

ניסור נכון של גזעי עץ

אם יש לכם מסור חשמלי לגינה ואתם רוצים לנסר גזע עץ, הקפידו על הפעולה הבאה: התחילו לנסר את גזע העץ מצד ימין לצד שמאל ועשו זאת בזווית חדה, לכיוון הקרקע. הזווית הזו תאפשר למסור לפעול בצורה תקינה ותמנע את הכבדת גזע העץ על להב המסור עצמו. אם חשוב לכם הדיוק, נעצו את שיני האחיזה, הממוקמים בצדי המסור, באותו המקום שבו אתם רוצים לחתוך. כך המסור יישאר צמוד לגזע העץ והאחיזה שלכם בו תהיה נוחה הרבה יותר.

תחזוקת המסור

על מנת שתוכלו ליהנות מהמסור שרכשתם לאורך שנים ארוכות, הקפידו לנקות את הלהב שלו משאריות הנסורת הנוטה להצטבר עליו. כך לא תיווצר חלודה על להביו של המסור, הוא יישאר נקי ובטוח לשימוש ופעילותו לא תיפגע.

עבודה בטוחה עם מסור

עליכם לוודא שכל שימוש במסור שרכשתם נעשה באופן הנכון וגם בצורה הבטוחה ביותר. רכשתם מסור שרשרת חדש? זכרו שזהו כלי עוצמתי וחזק מאוד. הקפידו להשתמש בכפפות בזמן הניסור וגם במשקפי מגן, שיגנו על העיניים שלכם. צרו סביבת עבודה סטרילית ככל שניתן והזיזו ממנה חפצים שאינם נחוצים לכם. אל תגעו בלהב המסור כשהמסור מחובר לחשמל ונתקו אותו באופן מיידי מהחשמל לאחר סיום העבודה. 

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email