תוכן העניינים

מתחדשים לאביב ומכינים את הגינה לקיץ

האביב בפתח, ובעקבות שינויי מזג האוויר והתחממות הקרקע לרוב בסביבות חודשים מרץ – אפריל, הגינה מתחילה להתעורר, חלה פעילות בבית השורשים, המדשאה שבה לצמוח והצמחים מתחילים לפרוח.
זה הזמן להפשיל שרוולים, להוציא את כלי הגינון ולהחזיר לגינה את המראה המלבלב: לגזום, לכסח, לדשן, להדביר, לשתול ולזרוע.
וכאן מתחילות ההתלבטויות: מה לדשן, באיזה דשן ובאיזו כמות, כיצד מזהים ומטפלים במזיקים ומחלות, וכיצד מטפלים בעשבייה.
"אקוגן" מבית אלגו השקיה בע"מ המתמחה בגינון הביתי, פיתחה מדריך לעולם הגינון המציע לגנן החובב פתרונות למגוון רחב של בעיות בהם אנו נתקלים בזמן הטיפול השוטף בגינה.
פתרונות אלו מבוססים על סל המוצרים הרחב של החברה, הכולל דשנים וחומרי הדברה אשר פותחו והותאמו במיוחד לגינון הביתי.
מדשאות: 
רוב המדשאות בישראל רגישות לתנאי האקלים החורפי, ורבות מהן אף נשחקות עקב פעילות רבה .
שיקום דשא דורש שימוש בדשן "סטרטר" עתיר חנקן וזרחן אשר יגרום לדשא להתפתחות מהירה וחזרה למראה ירוק. דשן זה בנוסף לשיקום המזורז נותן פתרון מיטבי בעת הנחת שטיחי דשא ולקליטתם המהירה.
בזמן הכנת הקרקע להנחת שטיחי הדשא יש לנקוט מספר צעדים נוספים לקבלת דשא נקי מעשבים ומחלות: לאחר השקית הנבטה והמתנה של שבוע להצצת כל העשבים, רססו ב"אקוגן ראונדאפ" לפי ההוראות, פזרו טלסטאר גרגירי להדברת מזיקים ובתוספת ה"סטרטר" הכנתם את השטח באופן מושלם וכעת כל שניתן הוא להניח את מרבדי הדשא.
במדשאות אשר עברו את החורף בשלום פזרו "אקוגן דשא ירוק" המתאים לעונת אביב-קיץ המכיל אשלגן בריכוז גבוה וברזל לתחזוקה ומתן צבע ירוק ועמידות לחום הקיץ.
אם במהלך הקיץ הדשא הצהיב מומלץ להשתמש ב"אקוגן ברזל גן" אשר יחזיר את הצבע הירוק למדשאה באמצעות תוספת החנקן והגפרית הקיימות במוצר.
על מנת להדביר את מזיקי הקרקע השונים (נמלים וכדומה) מומלץ לפזר על המדשאה טלסטאר גרגירי אשר קוטל בבטחה את המזיקים.
צמחית הגן:
לדישון תפקיד חשוב בטיפוח, אחזקת הגינה ובקיום הצמח בנוסף להשקיה ופעולות נוספות.
הזנה מאוזנת מאפשרת לשמור על קיום תהליכים שונים החיוניים לצמח.
לעצי פרי, עצי נוי, ירקות, צמחי תבלין ופרחים ישנן דרישות הזנה שונות, לאקוגן מגוון פתרונות הן לשתילה וקליטה והן לתחזוקה שוטפת.
פרחים ועצי נוי צריכים רמות חנקן גבוהות יחסית לעידוד הצימוח והלבלוב, בעוד שהאשלגן חשוב לפריחה, מומלץ להשתמש באקוגן גן פורח – דשן בשחרור מבוקר (במשך 4 חודשים) .
כמו כן לדישון צמחיית הגן באמצעות משאבת דישון מומלץ להשתמש באקוגן PERFECT.
עצי הדר ופרי: 
תופעת "עש המנהרות" החופר מנהרות בעלים ופוגע בתהליך הפוטוסינטיזה ובעץ עצמו, מהווה את בעיית ההדרים החמורה בגן הבית.
מריחה אחת של "אקוגן מוספילן" בתחילת האביב על הגזע (המשאירה סימן זיהוי כי העץ טופל) תפתור בעיה זו ואת הפרי הבשל נוכל לאכול כבר למחרת. מומלץ לשוב על הפעולה בתחילת בחודש ספטמבר.
פעמים רבות נתקל בתופעות של "פייחת" על גבי העלים, טיפות דבש ע"ג הגזע ונוכחות מדאיגה של נמלים סביב העץ, כל אלו מלמדים על נוכחות כנימות (קמחיות עלים וממוגנות) ע"ג העלים, זיהוי נכון בעזרת ה"אקוגן guide" ילמד אותנו איזה מבין התכשירים- פירינקס נוזלי, מלתיון וסימשופר- הינו המתאים ביותר.
לקבלת עץ עם יחס פרי/ נוף מיטבי ופרי מלא, איכותי ובשל דרוש אקוגן דשן פרי בעל יחס מיטבי של אשלגן, ורמת חנקן המבטיחה את הצימוח.
להבטחת אספקת ירקות ותבלינים יפה ורציפה נשתמש באקוגן דשן גן ירק, העשיר בחנקן ואשלגן ביחס זהה ובשחרור מבוקר ל-3 חודשים המבטיח את כל צרכי ההזנה למחזור גידולי שלם.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email