תוכן העניינים

מערכות ההשקיה וכלי השקיה שיעשו לכם את הקיץ

חם לכם ואפילו הצמחים מותשים מהחום. חם בחוץ וחם גינה, במרפסת ואפילו מתחת לפרגולה. הכירו כל מה שחשוב לדעת על מערכות השקיה, צינורות, פתרונות ממוחשבים ומגוון פתרונות שאסור לפספס.

הקיץ הישראלי הלוהט מאתגר את כולנו. הקיץ מאתגר את כל החקלאים וגם את בעלי הגינות, הגננים החובבים ובכלל את חובבי הצמחים. צינור השקיה ותיק וטוב עדיין עושה את העבודה כמו פעם, אך עם זאת כדאי מאוד לשים לב לחידושים וההמצאות בתחום מערכות ההשקיה לבית הפרטי.

אם חשבתם שהמחשב מיועד רק לצורך גלישה באינטרנט, עבודה משרדית וביתית, משחקים ועיצוב גרפי, אז תכירו בבקשה מחשב קצת מסוג אחר. אפילו לא ממש יקר כמו שאולי חשבתם. זהו מחשב השקיה ולצידו מערכות השקיה נבחרות, שיעשו לכם את הקיץ וירחיקו את היובש למקום אחר.

אנו מתכבדים להציג לכם סקירה של אמצעי השקיה שונים ובכללם גם מערכות השקיה חכמות, חסכוניות ומרשימות מאוד. מוגש לכם באדיבות חברת סופר לנג – כל מה שצריך לגינה, במקום אחד. מגוון כלים לטיפוח הגינה, השקיה ואפילו פתרונות תאורה לגינה ובגדי עבודה. שירות מקצועי, אדיבות ואמינות.

מים לא רק לצמחים, מערכת ערפול לצינון…
אנשים!

יש לנו לא מעט חידושים לספר לכם עליהם, בין היתר גם בתחום המתפתח של מערכת השקיה אוטומטית. אך לפני כן נספר לכם על דרך יוצאת מן הכלל להשקות… אנשים. אם גם אתם אוהבים להתרווח לכם או לארח במרפסת שלכם או בגינה אז יש דרך נהדרת ומפתיעה שתוכל לצנן לכם את הקיץ הקרוב.

הקרירות הנעימה של המזגן לא מועילה לאלה מכם שמעדיפים ישיבה בגינה, בפרגולה ובמרפסת. לכן כדי להנעים לכם עוד יותר את הקיץ, כדאי שתכירו קיט צינון מיוחד. מדובר במערכת משוכללת, שמפזרת רסס מים עדין. למעשה אלו מתיזים שיוצרים ערפל מים צוננים ומורידים ומקלים את עומס החום המורגש. הרסס העדין של מים יכול להתבצע בדרכים שונים. למשל, אפשר לחבר לקיט בקרים ממוחשבים ואוטומטיים (נדבר עליהם בהמשך) שאותם מתכנתים מראש וקובעים מתי להתחיל את זרימת המים למערפלים ומתי להפסיק וניתן לקבוע גם את משך זמן הריסוס וההפרשים בין המחזורים. שימוש חסכוני, נעים, נוח ויעיל ובעיקר – קריר!

מה זה בקר השקיה למערכת ערפול?

לפני שנספר על מערכת ההשקיה האוטומטית ועל יתרונותיה, כמה מילים על בקר ההשקיה שלא בהכרח מתחבר לאותו צינור השקיה מוכר לגינה. כאשר בוחרים להתקין מערכת ערפול לצינון מעודן למרפסת, לגינה ולפרגולה, בקר השקיה נועד להשיג הפעלה אפקטיבית במיוחד. מדובר למעשה במנגנון שנוח מאוד להפעיל, לא מצריך חיבור לחשמל (פועל על סוללות רגילות) ומאפשר כיוון לפי הצורך. לפי רמת החום הנוכחית ובהתאם לרמת הקרירות המועדפת עליכם, אתם בעצם מחליטים. אתם מחליטים בכל כמה זמן יופעל רסס טיפות נוסף (למשל כל דקה, כל 5 דקות וכדומה). זאת ועוד, אתם גם המחליטים האם רסס המים יהיה קצר או ארוך. רסס מים יכול להימשך מספר שניות עד כדי חצי דקה ברצף.

מחשבי השקיה למגזר הפרטי

מחשבי השקיה מודרניים מתאימים בהחלט לא רק לחקלאים מקצועיים אלא גם לבעלי גינות וחצרות. מחירם נוח, גודלם קומפקטי והם אפילו לא מצריכים צג (מסך). ניתן להפעיל אותם בפשטות בעזרת חיבור בלוטות' לכל סמראטפון אנדרואיד או אייפון. מחשב השקיה כזה לא צורך חשמל רב, הוא עמיד במים, קל מאוד להתקין אותו ויש כאלה שניתן לחבר אליהם מספר ברזים בעת ובעונה אחת. בקלות – מייעלים את ההשקיה וחוסכים במים.

פתרון נוסף, לגינות גדולות

כעת זה ברור שמערכת השקיה אוטומטית הופכת את הטיפול בגינה לפשוט מאין כמוהו. זה חוסך זמן, מים וכסף שהם היבטים חשובים מאוד בארץ חמה כשלנו. למרות זאת, אי אפשר להספיד את מוצרי ההשקיה הוותיקים שעדיין נמצאים בשימוש. לבעלי גינות גדולות, מפעם לפעם עולה הצורך להשתמש בצינור השקיה חזק וארוך במיוחד.

יש בנמצא צינורות באורכים מרשימים, עד כדי 20 מטרים. הצינור מחובר לגלגלת, כך שהוא לא תופס הרבה מקום והסדר נשמר בכל מצב. בצינור זה ניתן להשתמש בלחץ מים גבוה, הן להשקיה והן לשימושים מזדמנים נוספים, למשל שטיפה של רחבת אספלט, שטיפת פרגולה מאלומיניום וכיוצא בזה.

לחבר צינור – אקדח (השקיה)

אם אתם זוכרים איך פעם היו משתמשים בצינור השקיה, אז הוא עדיין אתנו וייקח זמן אם בכלל ייעלם והשימוש בו יפסק. אך צינור השקיה רגיל הוא בכל זאת לא אותו הדבר ללא אקדח השקיה. למעשה מאוד מומלץ להשתמש באקדח השקיה וכל בעל חצר או גינה ירווה ממנו נחת.

מיותר להרחיב עליו אך נזכיר שאת האקדח ניתן לכוון למצבים שונים של התזת מים. כך ניתן להתאים אותו לשימושים כמו השקיה, שטיפה, רחיצת בעלי חיים ועוד. אקדחים זולים לרוב יהיו בעלי מצב השקיה בודד עשויים פלסטיק. הפרמטרים שמשפיעים על המחיר האקדח הם מספר מצבי ההתזה, החומר ממנו הוא עשוי (מתכת היא יקרה יותר) ונוחות האחיזה.

לסיכום

סופר לנג, אם כן, מעמידים לרשותכם מכלול רחב של פתרונות השקיה, טפטוף וצינון, לגינה, למרפסת, להשקיה.

  • מחשב השקיה – יש.
  • מערכת השקיה אוטומטית – יש.
  • צינור השקיה וגלגלות – יש.

אך חשוב להדגיש כי יש כל מיני צינורות ועוד מגוון פתרונות. בין היתר, תמצאו צינורות ארוכים, באורכים כגון 100 מטרים, הן צינורות עיוורים והן צינורות המתוכננים לטפטוף בנקודות הרצויות. בצינורות הללו, ניתן לבחור את מספר נקודות הטפטוף לכל יחידת אורך.

למידע ופתרונות נוספים – אל תהססו לפנות, צוות סופר לנג תמיד לשירותכם.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email