תוכן העניינים

מחפש מכסחת דשא? לפניכם מכסחות הדשא המומלצת לשנת 2022

מחפשים מכסחת דשא מומלצת? הגעתם למקום הנכון.

אם התברכם בגינה פרטית עם חלקת דשא, אתם צריכים להעניק לה את הטיפול הראוי, כי בינינו – אין מכוער כמו דשא מצהיב שצמחו בו עשבים שוטים והוא מקור לחרקים ומעופפים וחלקי אדמה חשופה. כדי לבחור מכסחת דשא לצורך טיפול בדשא, אנחנו צריכים להתייחס לשני פרמטרים עיקריים שינחו אותנו בבחירה: מהו גודל חלקת הדשא ואיזה סוג דשא יש לנו. מכסחת דשא מקצועית יכולה להשפיע רבות על הדשא בגינה שלנו, ואם היא נוחה ויעילה – לגרום לנו לטפל בדשא לעיתים קרובות ולא להביא אותו למצב של הזנחה. לפניכם סוגים שונים של מכסחות דשא.

מכסחת דשא ידנית

מכסחת דשא ידנית פועלת באמצעות דחיפה שלכם, והיא לא תלויה בגורם חיצוני כמו חשמל או בנזין. במילים אחרות – אין לה מנוע. אתם המנוע. בזכות העובדה שהיא מופעלת על ידכם, היא אינה מרעישה בזמן שהיא פועלת, מה שמהווה שיקול עבור לא מעט אנשים, לדוגמה כשהגינה שלכם צמודה לגינה של השכנים, או כשהחלון של מי מבני הבית פונה ממש לחלקת הדשא ואתם לא רוצים להפריע לו בכיסוח הדשא ביום שבת בצוהריים. תפעול המכסחת גם הוא פשוט – על ידי הדחיפה נוצר סיבוב של להב החיתוך שמביא לחיתוך של הדשא, ובמקביל הסכינים משחיזים את עצמם. למרות שמדובר במכסחת ידנית, יש באפשרותכם לקבוע את מיקום הסכינים ועל ידי כך לקבוע את גובה כיסוח הדשא. למכסחת דשא ידנית יש יתרונות רבים: היא זולה במחיר, היא אינה דורשת תחזוקה שוטפת ויכולה להחזיק מעמד משך שנים, היא שקטה וקלת משקל. חיסרון אחד עיקרי שלה הוא שהיא זקוקה לדחיפה שלכם כדי לפעול, ולכן מומלץ לבחור בה לשטחי דשא קטנים יחסית.

מכסחת דשא נטענת

מכסחת דשא נטענת דומה באופן פעולתה למכסחת דשא חשמלית, בהבדל אחד – היא לא פועלת על חשמל אלא על סוללות. היתרון בה הוא העובדה שהיא לא מצריכה מכם להתהלך עם כבל חשמל או לחפש שקע חשמלי, וזה בעצם סיבת הייצור שלה – לתת לכם חופש בפעולת הכיסוח, גם אם זה אומר להתרחק עשרות מטרים ממקור חשמל. החיסרון שלה הוא גם היתרון שלה – כשהסוללה מתרוקנת, תצטרכו להטעין את המכסחת גם אם אתם באמצע עבודה ביום שימשי ומעייף. זה מצריך מכם לדאוג בכל פעם שהסוללה טעונה, ועלול למנוע מכם כיסוח דשא באופן ספונטני. מכסחת דשא ידנית היא נוחה ופשוטה להפעלה, ומתאימה לשטחי דשא קטנים עד בינוניים, בעדיפות לשטחים ביתיים בהם יש שקע חשמלי בקרבת מקום לצורך טעינה ככל שיידרש.

מכסחת דשא חשמלית

מכסחת דשא חשמלית מתאימה לגינות בגדלים שונים, וגם לגינות גדולות של עד 100 מטרים. בגינות גדולות יותר זה לא מומלץ, כיוון שכבל החשמל עלול לסבך אתכם, וכן המנוע של המכסחת החשמלית עלול להתחמם יתר על המידה מה שמזיק למכונה. לשטחי דשא בגודל של עד 100 מטרים – מכסחת דשא חשמלית תעשה את העבודה ביעילות. לשטחי דשא מעל 100 מטרים – עדיף יהיה לעבוד עם מכסחת ידנית או מכסחת נטענת, גם אם זה אומר לכסח בשלבים או לעבוד קצת יותר קשה עם הידיים. היתרון של מכסחת מסוג זה הוא ברור – מנוע הפועל בכוח החשמל, בעבודה יעילה, מדויקת וגם לא מאוד רועשת על אף המנוע. החסרונות הם צורך בשקע חשמלי, התהלכות עם כבל ועבודה לפרקי זמן שאינם ארוכים בגלל התחממות.

מכסחת דשא רובוטית

מכסחת דשא רובוטית היא המכסחת היקרה ביותר, ולא בכדי: אתם יכולים לשבת בפינת הישבה בגינה עם משקה קר או חם בזמן שהיא עושה עבורכם את העבודה, בדומה למכשיר איי-רובוט ששואב את הבית. עם זאת, אתם תצטרכו לבצע מספר פעולות מקדימות בטרם הפעלת המכסחת הרובוטית, כמו פינוי מכשולים מסוכנים והקמת גדל סימון ובאופן חד פעמי. לאחר הקמת גדר סימון, המכסחת תדע להתגבר באופן עצמאי על מכשולים קבועים ולכסח את הדשא ללא כל התערבות מצדכם, וכשהיא מסיימת את עבודתה או רגע לפני שהסוללה נגמרת, היא חוזרת לעמדת הטעינה שלה. היא מתאימה לשטחי דשא גדולים מאוד של בין 200 ל-5000 מ"ר, עבור מי שכיסוח הדשא הוא פעולה תכופה שמצריכה ממנו אנרגיות רבות. בחלק מהמכסחות יש תכונות מתקדמות כדוגמת חיישני גשם, חיישן נגד גניבה, אפליקציית הפעלה מהסמארט – פון ועוד.

הדשא של השכנים ירוק יותר?

הבחירה במכסחת דשא מומלצת שתכסח את הדשא בחצר או בעסק שלכם, היא ללא ספק בחירה קריטית אם אתם רוצים שהיא תעניק לו מראה רענן, בריא וירוק-עד, כזה שכשאומרים שהדשא של השכנים ירוק יותר – כולם יודעים למי מתכוונים. דשא נעים, נקי ובריא הוא דשא המזמין לשבת בו בכיף, מבלי לחשוש להתהלך עליו ברגליים יחפות. לא רק שזרוע דשא יעשה את העבודה הזו אלא גם כיסוח נכון של הדשא. לפניכם קריטריונים נוספים שיכולים לסייע לכם בבחירה של מכסחת דשא מקצועית:

  • שטח כיסוי – שטח כיסוי משמעותו שטח הדשא שלכם במטר רבוע. שטח הכיסוי משפיע לא רק על סוג המכונה – ידנית, חשמלית או רובוטית, אלא גם על תת-סוג. ישנן מכונות שבנויות לכיסוח דשא בשטחים קטנים וכאלה שנועדו לשטחים ענקיים כדוגמת שטחי קיצוץ בגני אירועים. כך או כך, חשוב להתחשב בפרמטר זה כיוון שהוא משפיע על הבטיחות ועל העמידות של המכונה.
  • דרגת כיסוח – דרגת כיסוח משמעותו גובה קצירת הדשא. יש מכונות עם להבים נמוכים שקוצרים את הדשא לגובה נמוך מאוד וכמעט בלתי מורגש, ומכונות שמשאירות דשא לבחירתכם. אם אתם חושבים שדעתכם לגבי גובה הדשא תשתנה, לדוגמה דשא קצוץ בקיץ וארוך בחורף, מומלץ לבחור מכונה עם דרגות כיסוח משתנות.
  • כוח פיזי – אם אתם לא מעוניינים להפעיל כוח פיזי כלל, כדאי לבחור במכונת כיסוח מוטורית שעובדת בשבילכם, או במכשיר חשמלי שאמנם מצריך מכם לכוון את המכונה אך לא לדחוף אותה. מכונה ידנית מצריכה כוח פיזי. אמנם לא משמעותי כיוון שהמכונה קלה, אך עדיין תידרשו לדחוף אותה. בשטחי דשא גדולים זה עשוי להיות מעייף מאוד.
  • איסוף הדשא – חלק מהמכונות יודעות לאסוף את הדשא לתוך תא מיוחד ולפלוט אותו בנקודת הסיום, וחלק מהמכונות פולטות את הדשא החוצה דרך תא צידי – תוך כדי הכיסוח. פליטת הדשא תוך כדי הכיסוח תביא לכם עבודה כפולה, כיוון שתצטרכו לגרוף אותו. שימו לב.
  • מחיר ואחריות – מחיר ואחריות הם שיקול נוסף. בהיבט המחיר, מומלץ לעשות שקלול של מחיר ותועלת. אמנם מחיר של מכסחת דשא טובה הוא לא זול, אך מדובר בפריט שישאר אתכם למשך שנים. בהיבט האחריות – ככל שאתם משתמשים במכסחת יותר, אפילו ברמה השבועית, כך להיבט האחריות יש חשיבות גדולה יותר, וכדאי לשים לב לא רק לכמה זמן היא ניתנת לכם אלא גם לאיזה סוג של תקלות היא נותנת אחריות.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email