תוכן העניינים

כלי גינון מומלצים לגינה מושלמת, מעוצבת ונקיה

לא משנה איך נראה ומעוצב הבית שלכם, הגינה שלכם היא פינת החמד האמיתית. אם הגעתם הנה – כנראה שעיצוב הגינה שלכם חשוב לכם.

כדי ליהנות מגינה מטופחת, יפה ונקייה, יש צורך בכלי גינון שונים שאינם מצריכים ידע מקצועי או ניסיון, ומותאמים גם למי שעובד בגינה הפרטית שלו. הדשא, הפרחים, הצמחים הגבוהים וגם העצים – כל אלה זקוקים להרבה יותר ממים ושמש. כלי הגינון יסייעו לנו לשמור עליהם חיים ויפים. לצד הצמחייה ופינת הישיבה שהם חלק בלתי נפרד מכל גינה, אנחנו לא יכולים להתעלם מאחד השימושים הגדולים ביותר לגינה שלנו – מקום מפגש לעל-האש. כפינוק לקראת הסוף, נמליץ לכם על גריל גז ומעשנה שיעניקו לכם בשרים מדהימים לרגעים של כיף עם משפחה וחברים.

תאורת גן – תנו לגינה שלכם את האור שמגיע לה 

לתאורת גן חשיבות גבוהה לא פחות מאשר לפינת הישיבה בגינה, ויש מי שיגיד שאפילו יותר. הבחירה בתאורת גן צריכה לקחת בחשבון את המרחבים בגינה, את הנקודות אותן אתם רוצים להאיר וגם את הטמפרטורה של האור, עליה נרחיב בהמשך. על גבי ריצפה או חומה, לדוגמה, נהוג לשים תאורה שקועה, שנמצאת בקו אפס ומהווה חלק מהקיר או מהרצפה. את פינת הישיבה מומלץ להאיר באור בטמפרטורה חמה, כלומר אור בגוון צהבהב-כתום. אזורים אותם יש צורך להאיר מסיבות בטיחותיות, מומלץ להאיר בטמפרטורה קרה – צבעים של כחלחל או לבן. באופן כללי, מומלץ שתאורת הגן תכיל מספר גופי תאורה, מגופי תאורה פשוטים ועד גופי תאורה המזכירים תאורת רחוב אירופאית, ובצבעים שונים – מתאורה לבנה ועד לתאורה כתומה. 

מכסחת דשא – כי קצוץ זה הכי יפה 

אם הגינה שלכם מכילה משטחים של דשא, גם אם בשטח קטן יחסית, מכסחת דשא היא אביזר הכרחי לשמירה על גינה מטופחת ונקייה. דשא לא מקוצץ לא רק שפוגע באסתטיות של הגינה, הוא גם הופך במקרה בית לחרקים ושאר חיות שלא מאפשרות לשהות בגינה בנעימות. לאורך זמן, רכישה של מכסחת דשא תהיה עדיפה באופן משמעותי על פני גנן, בפרט כשיש מכסחות דשא מקצועיות ומעולות במחיר של מאות שקלים בודדים. שלושת הסוגים הנפוצים של מכסחות דשא הן מכסחת דשא חשמלית, שהיא המכסחת הסטנדרטית והמוכרת, מכסחת דשא רובוטית שהיא מעין איי-רובוט רק לדשא והיא כמובן יקרה משמעותית, וכן מכסחת דשא ידנית שתתאים למי שיש לו שטח דשא קטן יחסית שלא מצריך עבודה מאומצת. 

חרמש לגינה – המעצב הרשמי של הגינה שלכם 

החרמש הוא כלי הכרחי לטיפוח של גינה, עם זאת ניתן לראות אותו בשימוש בעיקר בגינות ציבוריות גדולות. כמו המכסחת דשא גם הוא משמש לצורך כיסוח הדשא, אך יתרון נוסף שלו הוא עיצוב ויישור של שיחים וגידולים שונים באסתטיקה גבוהה, וכן לקצירה של יבול. ככל שמדובר בגינות גדולות, עם מיני סוגים של צמחים, שיחים ועצים – חרמש לגינה יכול לבצע מספר משימות שונות התורמות לעיצוב הגינה. החרמשים הקיימים הם חרמש חשמלי – שעובד על בסיס חשמל ולכן צריך שקע חשמלי בקרבת מקום, חרמש נטען – שמעניק ביצועים מעולים כמו חרמש חשמלי על בסיס טעינה מראש, חרמש ידני שמצריך מכם מעט יותר כוח בידיים וחרמש מוטורי שעובד על בסיס בנזין. 

מגזמת גדר חיה – לצמחייה ישרה ומטופחת 

גדר חיה היא אחד האלמנטים היפים בגינה שלנו. אמנם אנחנו יכולים לראות אותה בעיקר בגנים ציבוריים, אך היא לא נפקדת גינות גדולות. הגדר החיה היא סבך של צמחייה צפופה המהווה חוצץ בין שטחים שנים בתוך הגינה, או כשטח הפרדה בין הגינה לרחוב. כל מי שנהנה מגדר חיה בגינה יודע שגדר חיה מטופחת וקצוצה היא תכשיט אמיתי. כדי לטפח את סבך הצמחים הריחני הזה אנחנו נצטרך לעבוד עם מגזמה משוננת. כמו במכשירים אחרים לטיפוח הגינה, גם בגזרת המגזמות יש לנו מגזמת חשמלית שתצריך מאיתנו נקודת חשמל בקרבת מקום, מגזמה נטענת לנוחות מירבית שגם תעלה יותר וכמובן מגזמה מוטורית שפועלת על בסיס בנזין. כך או כך, אם בגינה שלכם ישנה גדר חיה, אל תוותרו על מגזמה. אף כלי גינון אחר לא יצליח להגיע לביצועים כאלה.

מגרפה לגינה – לשמור על דשא נקי, בריא ונעים למגע

מגרפה לגינה נועדה לשמור על הדשא נקי ולגרוף עלים שנושרים מהעצים בגינה או מעצים הסמוכים לגינה שלכם. ישנן מגרפות בגדלים שונים ומחומרים שונים, וחשוב להתאים את המגרפה לצרכים. מגרפת דשא היא מגרפה המיועדת, מטבע הדברים, לגרוף דשא שנעקר או נחתך, שאריות עלים בדשא ולכלוך אחר שמפריעים לדשא להוציא את הברק שאנחנו כל כך אוהבים. לצד יתרונה הגדול של מגרפת הדשא – מחירה נוח במיוחד וניתן למצוא אותה גם במחיר של עד 150 שקלים. מגרפת עלים היא מגרפה לגריפה של עלים שלא נמצאים על הדשא, וחשוב שלא לערבב בין המגרפות שכן מגרפת עלים עלולה להזיק לדשא. מגרפה נוספת היא מגרפה לדשא סינטטי, שחייבת להיות עשויה מפלסטיק כדי לא לגרום נזק לדשא שלכם. המגרפה חודרת אל סיבי הדשא הסינטטי ופותחת אותם כדי שימשיכו להיות נעימים ויפים, וגם מסלקת לכלוך שמצטבר. 

גריל ומעשנות – החגיגה האמיתית מתחילה כשמוצאים את האוכל 

גינה אמיתית היא גינה שמאפשרת לחגוג בה ובגדול, עם עמדת ברביקיו או לפחות מטבח חיצוני שניתן להכין בו מטעמים שאוהבים כשמארחים משפחה או חברים. כישראלים, כל סיבה היא מספיק טובה לעל-האש. מביני עניין כבר מזמן נטשו את מנגל הפחמים לטובת מכשירים איכותיים יותר, שמספקים בשר אמיתי ברמה גבוהה, וגם מקלים את העבודה. גריל מומלץ הוא גריל גז קולמן, שמאפשר להניח את הבשרים במהירות – מלי להתעסק גם פחמים ומבערים. נוסף, משני צדיו ישנם מגשים שמאפשרים להניח את האוכל לפני שהוא עובר אל הגריל הלוהט ומיד כשהוא יורד ממנו. במקביל, מי שאוהב את נתחי בשר אמיתיים ועסיסיים, מעשנת דיגיטלית בעלת 4 מגשים היא האביזר המושלם לנתחים גדולים שפורסים על הסכין אחרי כמה שעות של עישון. מעשנת אמנם נשמעת כמו דבר מורכב לתפעול, אך כשמדובר במעשנת דיגיטלית – העסק הופך להרבה יותר פשוט עם בקרה על מזון כדי להוציא אותו בזמן הנכון כשהוא נמצא במידת העשייה המושלמת. כדאי לדעת שבמעשנת, כמו בגריל, ניתן ואף מומלץ לשים דגים, ירקות וגם עופות לצד הבשר. בין אם תבחרו בגריל גז ובין אם במעשנה – הגינה שלכם זקוקה למקור אנרגיה. האוכל הוא בדיוק זה. 

מרסס גב חשמלי – כדי לשמור על הצמחים והפרחים מלאי חיים ויופי

אם בגינה שלכם יש צמחים מסוגים שונים, הם בוודאי מושכים אליהם חרקים, דבורים, יתושים ונמלים. זה אמנם טבעי למדי, אך לא מאפשר לנו ליהנות מהגינה שלנו כמו שצריך. בנוסף, החרקים הללו הורסים את הצמחים שלנו – הם אוכלים אותם או פשוט מטילים עליהם ביצים והורגים אותם. עם זאת – יש לכך פתרון. מרסס גב חשמלי יכול לנטרל את הגינה שלכם ממזיקים שונים ולשמור על הפרחים והצמחים מלאי חיים ויופי. מרסס גב חשמלי מתיז חומר הדברה באופן מדוד מבלי שתצטרכו לפמפם בידית הנשיאה ולהתאמץ יתר על המידה. אנו מציעים מרסס גב חשמלי מבית חברות מובילות לשמירה על גינה מטופחת ונקייה.  

שואב לגינה – לאנשים שלא רוצים להרים עלה-עלה

גם הגינה שלכם צריכה שואב, אבל הפעם לא מדובר בשואב אבק אלא בשואב של עלים, שברי ענפים ופסולת מסוגים שונים, כיוון שלטאטא את הגינה שלנו, בין אם מדובר בריצוף אבן מיוחד ובפרט אם מדובר בדשא – זה לא כל כך פשוט. כדי לשמור על גינה מטופחת ונקייה, שואב עלים לגינה זה פשוט חובה. יתרון נוסף בשואב לגינה הוא שהוא מסוגל לשאוב עבורנו את כל השטחים השונים – דשא, אזור החניה, מרצפות, שבילים, מדרכה ועוד. גם לדשא סינטטי יש פתרון בדמות שואב לדשא סינטטי, וחלק גדול מהשואבים לגינה יכולים לעשות את העבודה על דשא חי ודשא סינטטי כאחד.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email