תוכן העניינים

השקיה נכונה בחודשי החורף

 השקיית הגינה הביתית יכולה להוות אתגר לא פשוט שמצריך הרבה מאוד זמן וכסף מבעלי הבית. על כן ישנה חשיבות רבה למספר אלמנטים שיכולים להכריע אם הגינה תהיה משתלמת לכם או אם היא תהיה אתגר שאתם לא תצליחו לעמוד בו.

תפעול הגינה

קודם כל עליכם להחליט מי יטפל בגינה, האם תשכירו שירות מקצועי של גנן או שתעשו זאת בעצמכם. כיום יש הרבה מאוד אפשרויות ללמידה עצמית אך הדבר מצריך זמן, השקעה ואוריינטציה. אם יש לכם את זה, כמובן שתוכלו ליהנות מהטיפול בגינה באופן עצמאי, אך אם לא, יכול להיות שיהיה מומלץ להיעזר בשירותי גינון מקצועיים.

חיסכון בכסף ובמים

היום שימוש ביתי במים עולה הרבה מאוד כסף וגם יכול להוות בזבוז משאב יקר. לכן, יש לבחור בהשקיה חכמה שמותאמת לגינה שלכם ולגידולים בה והכי חשוב שתהיה חסכונית במים ובכסף.

סוג מערכת ההשקיה

על מנת לחסוך במים ובכסף ועל מנת לשמר את גידולי הגינה ואת המראה שלה בצורה הכי טובה שאפשר, יש לבחון את האפשרויות השונות של כל מערכת השקיה ולהחליט מה הכי מתאים לכם ולגינה שלכם.

·        טפטפות – מערכת השקיה הבנויה על טפטפות מציעה השקיה קבועה אך מדודה ויכולה להתאים למגוון רחב של גידולים. עליכם לבחון אילו גידולים יש לכם בגינה ואם שיטת הטפטפות מתאימה לגידולים אלו. כמו כן חשוב לקחת בחשבון את מועד ההשקיה של הגינה ולהתחשב במועדי הגשמים כדי לא ליצור הצפה.

·        ברזים חשמלייםאפשרות נוספת להשקיית הגינה היא שימוש בברזים חשמליים. ברזים אלו מתאימים גם הם לסוגים שונים של גידולים ויכולים לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ומים. הברזים נוחים לתפעול ולהתקנה ובהחלט עונים על צרכי ההשקיה של בעלי הגינות.

שמירה על הגידולים

השמירה על הגידולים בגינה הביתית היא חשובה מאין כמוה, ותלויה ישירות באופן הטיפול בגינה ובמערכת ההשקיה אותה תבחרו להתקין בגינה. גידולים שונים כמו צמחים, דשא ואפילו ירקות ותבלינים זקוקים להשקיה מתאימה ולאור השמש. כמו כן, יש לדאוג שלא יוצפו יתר על המידה או שיתייבשו עקב תכנון לא נכון של השקיה עם מועדי הגשם הצפויים. חשוב מאוד לשים לב להבדלים בעונות השנה, שכן בישראל אין הרבה חודשי גשם ועובדה זו צריכה להתבטא גם בתכנון מערכת ההשקיה שאתם רוכשים לגינה שלכם. 

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email