תוכן העניינים

ציוד מחנאות למטייל בישראל

ציוד מחנאות מומלץ למטייל בישראל

החלטתם לטייל בארץ ישראל? בחירה טובה! ארצנו שופעת בטבע ויופי, ולכל מקום אליו תבחרו ללכת – תוכלו למצוא את מבוקשכם. הצפון ירוק ושופע במקורות מים, והדרום – בדיונות, עצי תמר ונופים מדבריים. לצד אלה, התברכנו בים כנרת, ים המלח, ים תיכון וים סוף – המציעים לנו את האפשרות לקמפינג נהדר בסמוך לחוף לאחר יום של טיול רגלי. ציוד קמפינג מקצועי למטייל בישראל הוא שונה במקצת מציוד מחנאות לטיולים כלליים במקומות שונים בעולם, בין היתר בגלל הטופוגרפיה והאקלים בישראל. אז מה באמת כדאי לקחת אתכם כשמטיילים בישראל?

איפה אנחנו ישנים?

כשיוצאים לטיול מחנאות, נהוג לישון באוהל, בפרט אם מדובר בטיול בסגנון שביל ישראל בו לנים במקומות שונים וחשופים שהם לא בהכרח אתרי קמפינג. אם אתם לא רוצים להיות חשופים בשק השינה או המזרן שלכם, בחרו באוהל, כדוגמת אוהל 8 אנשים קולמן. בכל מקרה, תמיד כדאי לבחור אוהל שהוא קצת יותר גדול ממספר הלנים בו, כדי שתוכלו להכניס פנימה ציוד שאתם לא רוצים שיישאר בחוץ. למשל, אם אתם שלושה מטיילים, בחרו באוהל המתאים לארבעה מטילים לפחות. אם אתם מעדיפים שלא לישון בתוך שק שינה, תוכלו לרכוש מזרן לקמפינג וליהנות משינה איכותית יותר. ככל שאתם מתניידים ממקום למקום באמצעות הרגליים והאוהל על גבכם, כדאי לבחור באוהל שניתן לקפל לפיסת בד קטנה ושלא יכביד במשקלו על התיק שלכם. 

צידנית – לאוכל ומים 24/7

צידנית היא ציוד מחנאות חובה, בין אם אתם מטיילים לתקופה קצרה של מספר ימים ובין אם לתקופה ארוכה. בצידנית תוכלו לשמור על שתייה בטמפרטורה קרירה וגם להכניס לתוכה מזון שצריך להיות בקירור עד שאוכלים אותו, כדוגמת פירות, ירקות, בשר, ביצים וגבינות. היתרון בצידנית הוא שניתן כל הזמן לשפוך לתוכה שקית קרח או קרחונים חדשים ובכך לנצל את יכולותיה לפרק זמן בלתי מוגבל.

מחפשים צידנית מומלצת? בחרו את הצידנית בהתאם לגודל שלה – צידנית קולמן אקסטרים 50 ליטר, וכדומה. כדאי לקחת בחשבון שאם אתם מטיילים רגלית ולא משתמשים ברכב, מומלץ לבחור בצידנית עשויה בד שיכולה להתקפל לתוך התיק בזמן שאתם נמצאים בתנועה. אם אתם מטיילים לתקופה קצרה של יום עד יומיים ובעיקר "מתיישבים" בשטח – תוכלו לבחור בצידנית פלסטיק קלאסית שאחרי השימוש בה ניתן להעמיסה על הרכב. 

איך לבחור נעלי טיולים?

מי שחושב שלטיול מחנאות ניתן לצאת עם נעליים פתוחות – כנראה שעוד לא טייל באמת. נכון, מומלץ לאוורר את הרגליים בסופו של יום ולכן כדאי לקחת אתכם נעליים משוחררות, אך במהלך ההליכות – כדאי לנעול נעלי טיולים נוחות. את הנעליים כדאי לבחור בהתאם לתוואי הטיול שלכם. אם תפגשו במקורות מים, בחרו בנעליים חסינות למים. אם הטיול שלכם כולל בעיקר טיפוס – בחרו בנעלי הרים. בכל מקרה, כיום ישנם נעליים מאווררות וקלות שלא מכבידות על הרגליים ומאפשרות לכם לטייל במשך שעות מבלי להרגיש כאבים או חוסר נוחות. 

אביזרי קמפינג נוספים שיכולים להועיל

 

מלבד אביזרים שהם ממש חובה לטיול מחנאות קלאסי ומהנה כמו אוהל, מזרן, שק שינה, צידנית ונעלי טיולים – ישנם אביזרי קמפינג קטנים אך גדולים שיכולים לשדרג לכם את הטיול, כדוגמת פנס חזק, סוללה 72 וולט שמותאמת למגוון מכשירי חשמל הנדרשים בשטח ולכלי גינון, סוללה ניידת למחנאות, ערכת עזרה ראשונה עם פלסטרים, יוד ותחבושות וגם גרזן מחנאות. מה תעשו עם גרזן מחנאות? הכל, ואתם לא תאמינו כמה שהוא יעיל בדיוק במקומות בהם תצטרכו מישהו שיחתוך לכם חבל, עץ ואפילו מתכת.  

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email