תוכן העניינים

מזיקים בגינה? מה הפתרון?

נדמה שעם השנים הצליח האדם להתמודד היטב עם נושא המזיקים בביתו: מי שיזמין לבית שירותי הדברה יגלה כי הבית חף ממזיקים לתקופה ארוכה, ואפילו אדם שיעשה זאת לבד – באמצעות חומרים טבעיים הידועים כמועילים נגד מזיקים – יוכל לשמור על הבית בצורה יפה. אבל באילו אמצעים יש לנקוט מחוץ לבית? איך מתגברים על מזיקים בגינה? כאן המשימה קשה יותר ודורשת מוצרי הדברה שמיועדים ספיציפית לטיפול בגינה.

הגינה היא מקומם הטבעי של המזיקים, ולכן כדי להרחיקם משם או על מנת לחסלם יידרש מאמץ גדול יותר. לעיתים יש צורך להשתמש בחומר ספיציפי לאותו מזיק מסויים, על כן ניתן לראות שפע של מוצרי הדברה שונים ומלכודות מגוונות שכל אחד ואחת מגיע לטפל במזיק ספיציפי כזה או אחר. לדוגמא על מנת ללכוד את זבוב הפירות הים תיכוני תצטרכו להשתמש במלכודת CERA TRAP , אם נמלים היא הבעיה איתה אתם מתמודדים תוכלו להשתמש במזרק ג'ל קוטל נמלים.

עם זאת, חשוב גם לציין שהשימוש בשלל חומרי הדברה בטיפול במזיקים בגינה ייעשה אחרת בהשוואה להדברה בתוך הבית. זאת מכיוון שבחוץ קיימת סכנה גדולה יותר לפגיעה בבעלי חיים ובסביבה כולה, שלא לצורך. כמו כן אם בגינה אנו מגדלים פירות, ירקות או תבלינים חשוב מאוד להשתמש בחומרים לא רעילים, לכן לאחרונה אנו עדים לעליה בשימוש של חומרי הדברה 'ירוקים' או בשם המקצועי שלהם "הדברה אורגנית".

איך מדבירים מזיקים בגינה?

כל הדברה של כל מזיק נעשית, כמובן, בדרך קצת אחרת – בהתאם לסוג המזיק. אם מדובר בג'וקים (תיקנים), ההדברה לא תהיה דומה להדברה של נמלים, וכך נכון גם לגבי עכברושים ועכברים, צרעות ודבורים וכדומה.

ניקח לדוגמה את הג'וקים: לרוב, ההדברה במקרה הזה תתמקד במקור שממנו ככל הנראה יוצאים המזיקים, וכאן מדובר בעיקר על צנרת הביוב הסמוכה לבית. במקרה כזה של הדברה נגד מזיקים, מרססים חומרי הדברה בפתח הביוב, ולעיתים בצנרת עצמה, משום שזהו האזור שבו הסכנה לסביבה פחותה יותר (שכן מעט מאוד חיות מסתובבות באזורים הללו והצמחייה מאוד דלילה, מן הסתם). הדברת נמלים בגינה תיעשה על ידי טיפול בקן הנמלים, לעיתים על ידי הצפתו, לעיתים על ידי אטימתו, ולעיתים על ידי שימוש בחומרי הדברה ידידותיים שמרחיקים את הנמלים מהאזור מבלי להרוג אותן.

באתר סופר לנג תוכלו למצוא מגוון רחב של חומרי הדברה אורגניים וכימיים ושלל מלכודות לזנים שונים של מזיקים. אין ספק שהרחקת מזיקים חיונית להמשך גדילה בריאה של הצמחים השונים, למראה גינה יפה ומטופח ולשיפור חווית השהיה בגינה בכל שעות היום.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email