תוכן העניינים

כלי הגינה שכל גנן צריך בשנת 2021

גינה מטופחת זו חגיגה לעיניים. כל גנן מקצועי באמת יודע שטיפוח גינות לצורכי נוי הוא צורה נאה ביותר של אומנות. וכפי שצייר זקוק למכחולים ולצבעים, גנן זקוק לכלים משלו, כלי גינה כמובן. לקראת עשור חדש ושנה חדשה, אנו מתכבדים להציג את המגוון הרחב של כלי הגינון הזמינים לקראת 2021. נוסף על כך, נספר על טיפים מועילים במיוחד.

  • מסור שרשרת – זהו מסור חזק ועוצמתי המצויד במנוע והמשמש ליישומים מגוונים. בעזרתו ניתן לבצע כריתה של עצים שלמים או של ענפים בהתאם לסוג המסור והספק המנוע. ניתן להשיג אותו בתצורה גדולה המחייבת אחיזה בשתי ידיים או בתצורה של אחיזה ביד אחת. את מסורי השרשרת נהוג לחלק לסוגים שונים בהתאם לאופן שבו הכוח מגיע מהמנוע. סוג אחד הוא המסור המוטורי שבו קיים מנוע הפועל על דלק. סוג נוסף הוא המסור החשמלי המחובר לשקע חשמל תוך כדי עבודה. סוג שלישי הוא המסור הנטען. הוא פועל על חשמל, המופק מסוללה נטענת.
  • מסור שרשרת מוטורי – המסורים המוטוריים המופעלים על בנזין, נחשבים לחזקים באופן מיוחד. לצד הדגמים הקטנים, בעלי מנועים בהספקים כגון 3-1 כוחות סוס, ניתן למצוא גם דגמים שמגיעים ל-8, ל-9 ואף ל-10 כוחות סוס. הדגמים החזקים מסוגלים לנסר בצורה יעילה מאוד גם את גזעי העץ והעצים החסונים יותר.
  • מסור שרשרת נטען – לעומת המסור המוטורי, הדגם הנטען פחות חזק. בעזרתו יכול הגנן המקצועי או החובב להסיר ענפי עצים (גיזום) אך לא לבקע או לכרות עצים בשלמותם. מסור זה מתאים מאוד גם לבעלי גינות פרטיות.
  • מסור שרשרת חשמלי – מסור זה הוא לרוב בעל עוצמה בינונית או גבוהה. חזק יותר מהמסור הנטען אך זקוק למתח חשמלי קבוע לצורך ההפעלה. קיימים הרבה מאוד דגמים של מסורי שרשרת חשמליים, הנעים בין דגמים קטנים וקלים למדי לבין דגמים גדולי ממדים, כבדים מאוד חזקים. יכול להגיע להספקים של 2000 וואט ואף יותר.
  • מסור שרשרת  STIHL– זהו מסור שרשרת הנחשב לאחד המותגים הטובים ביותר, מתוצרת גרמניה. מוצע בין היתר בגרסת מנוע בנזין, 2 פעימות עם להב של 14 אינץ'. בין הדגמים מבית STIHL ניתן למצוא כאלה המתאימים לגיזום של ענפים קטנים לצד ביצוע כריתה של עצים.
  • גרזן כריתה – כלי ידני, בעל ידית נוחה לאחיזה ולהב המתאים לביצוע כריתה לצורך גינון ביקוע גזעים של עצים שונים. גרזני כריתה יהיו על פי רוב הגדולים ביותר והכבדים ביותר, ביחס לדגמים המיועדים לשימושים אחרים.
  • גרזן ביקוע – כלי עבודה שמתאים מאוד לביקוע של עצים בהנפה מכוונת היטב. יכול לשמש היטב לביקוע עץ לפיסות על מנת ליצור חומר גלם להסקה.
  • מכסחות דשא – היצע מכסחות הדשא עצום וכולל דגמים בעלי הפעלה חשמלית, מנוע נטען וכמובן גם הפעלה מוטורית (כלומר פועלת על דלק). אם מחפשים דגם המתאים לעבודה בשטחים גדולים במיוחד, עדיף בדרך כלל הדגם המוטורי או הדגם החשמלי בהספקים שברף המשמעותי יותר. הדגמים החשמליים החזקים כוללים הספק שיכול לעלות מעל 1,500 וואט. מכסחה מוטורית יכולה להגיע לעוצמה של 6 כוחות סוס ואף יותר. לגננים הזקוקים לכלי כיסוח מקסימלי, טרקטורוני הכיסוי לנהיגה עושים את העבודה. הללו מגיעים אף ל-20 כוחות סוס ומתאימים לביצוע העבודה גם בשטחים נרחבים במיוחד (לא לגינות קטנות או למדשאות מצומצמות). לצידם קיים אחד השכלולים המודרניים ביותר שהוא המכסחה הרובוטית. היא מסוגלת לפעול בצורה עצמאית, על בסיס מנוע חשמלי נטען והפעלה המבוססת על חיישנים חכמים.
  • חרמשים – בעזרת כלי עבודה כזה, ניתן לקצור דשא או עשבים אחרים מכל סוג ללא קושי. מתאים מאוד ליצירת מראה נקי ואחיד, גם באזורים שבהם לא ניתן להפעיל מכסחת דשא או כאשר רוצים לשלוט היטב בגובה שקוצרים. הדגמים החזקים מבוססים על מנוע בנזין, אך יש גם סוגים משובחים, על בסיס מנוע חשמל או סוללה נטענת. לצורך הקצירה, משתמשים בחוטי ניילון איכותיים וחזקים. לחלופין, ניתן להתקין להבי כיסוח בתצורות רצויות, בהתאם לסוג העבודה שעומד על הפרק (לפי סוג הגידול שרוצים לכסח).
  • כלי גינון השקיה – עבור גננים העוסקים גם בתכנון גינות ועיצוב מערכות השקיה, יש בנמצא מגוון עזרים וכלים. למשל צינורות השקיה וטפטפות, מתזים (גם לצורכי נוי או קירור בעזרת עיבוי), אקדחי השקיה וכיוצא בזה.

טיפים מועילים לגננים מקצועיים ולחובבים

  • קטגוריות ובחירה נכונה – כלי גינון מחולקים לכל מיני קטגוריות, שיכולות להקל את הבחירה. לכן, לפני הרכישה כדאי להעריך מהם הביצועים הנדרשים, מהם היישומים ומי צפוי להשתמש בכלי. מלבד הספק ועוצמה של כלים חזקים כגון מסורי השרשרת, יש להביא בחשבון את צורת האחיזה ואת המשקל. למשל, עבור גננים שצריכים לבצע הסרה של ענפים מעצים גבוהים, ישנם מסורי גובה מיוחדים קלי משקל. ניתן להניף אותם לגובה והם יכולים להסיר ענפים דקים אך לא לבתק גזעים.
  • אביזרים משלימים – מותגים של כלי עבודה נבחרים, כדוגמת סטיל (STIHL), כוללים מגוון רחב של אביזרים משלימים. עם רכישת כלי העבודה, כדאי לבחור גם את המוצרים המשלימים שיכולים להקל את ביצוע העבודה, ולאפשר תחזוקה ותפעול על הצד הטוב ביותר.
  • ציוד בטיחות – מסורים חשמליים וגם גרזנים מחייבים טיפול זהיר ועבודה קפדנית. גם הגנן המקצועי ביותר, שיודע ומכיר את כל כללי בטיחות, זקוק לציוד בטיחות. למשל, קסדה ומסכת פנים, לשמירה על העיניים מפני שבבים מעופפים ונסורת. כמו כן, מומלץ להשתמש בכפפות עבודה לשמירה על הידיים. יש לבחור כפפות איכותיות שלא מחליקות.
  • נעלי עבודה – מומלץ לבחור נעלי עבודה איכותיות, כדוגמת מותג Blundstone. המותג מוצלח כל כך גם בזכות העיצוב המושקע שלו. ואגב, מיוצרים גם מגפי Blundstone לילדים, המבוססים על האיכות הידועה.

שתף:

Facebook
WhatsApp
Email